Stichting 't Huus

Een thuis buiten huis

Ons aanbod

Wij bieden zorg en ondersteuning bij wonen en dagbesteding aan meer dan veertig kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Dit doen we zowel aan huis als op diverse locaties in Zeeuws-Vlaanderen.

Dagbesteding

Stichting ’t Huus biedt kleinschalige en gestructureerde dagbesteding aan. We werken in kleine groepen en houden rekening met individuele begeleidingsbehoeften. In een huiselijke sfeer bieden we op een respectvolle persoonlijke benadering een gestructureerd dagprogramma aan waarin de volgende activiteiten terugkomen:

– Het koken van soep of bakken van wat lekkers
– Op een vaste dag in de week zwemmen of sporten
– Samen boodschappen doen
– Samen of alleen luisteren naar muziek
– Samen huishoudelijke taken uitvoeren
– Ontdekken middels de methode Doedels
– Houtwerkzaamheden in onze ‘werkgroep’

Op deze foto is een jongen aan het schilderen.
Een meisje met een speelgoedkat.

Buitenschoolse opvang

BSO is bedoeld voor kinderen met een verstandelijke beperking in de leeftijd van 4 tot 20 jaar die een school voor speciaal onderwijs of een dagcentrum bezoeken. Ze kunnen hier na schooltijd gebruik van maken, alsook in de schoolvakanties. De samenstelling van de groep is wisselend. Doel is het verantwoord bieden van ontspanning waarin zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de behoeftes en mogelijkheden van de kinderen. Daartoe worden prettige sfeer, duidelijkheid en regels geboden in kleine groepen. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van activiteiten en mogelijkheden in de wijk. We kunnen uw zoon of dochter ophalen op school en voor of na het avondeten weer terug thuis brengen.

Wonen

In Sint Jansteen hebben we een woonlocatie voor 10 personen. Op deze locatie wordt intensieve begeleiding geboden. De bewoners hebben een eigen slaapkamer en een woonkamer tot hun beschikking. Daarnaast is er een gemeenschappelijke woonkamer waar ze samen eten en activiteiten doen.

In Axel hebben we een woonlocatie met 9 appartementen. Elke bewoner heeft zijn eigen appartement. Er is ook een gezamenlijke huiskamer waar de bewoners samen kunnen komen, bijvoorbeeld om met elkaar een kopje koffie of thee te drinken. Of om te koken en gezellig samen te eten. Iedereen maakt daarin zelf keuzes en is vrij om te bepalen wat hij graag met anderen doet en wat hij liever alleen doet.

Indien u een woonwens heeft kunt u contact opnemen met ’t Huus middels het contactformulier op de website of door te mailen met info@stichtingthuus.nl

De woonkamer op een van onze locaties.

Logeren

Stichting ’t Huus biedt weekendopvang aan in de vorm van logeren.

Als je komt logeren dan slaap je op een locatie van ’t Huus waar een logeerkamer ingericht is voor tijdelijke opvang. Je kunt elke dag van de week bij ons terecht. Er is dag en nacht begeleiding aanwezig. Zo krijg jij de ondersteuning die je nodig hebt.

We maken samen afspraken over hoe vaak je wilt komen logeren. Dat kan af en toe zijn of regelmatig.

De knuffel van een van de cliënten van t' Huus.
Op deze foto zie je een meisje op een schommel.

Op vakantie met 't Huus

In de mei- en herfstvakantie gaan we op vakantie! Dit doen we door een leuk vakantiepark te zoeken in Nederland of België waar we met zijn allen een aantal dagen heerlijk kunnen genieten. Tijdens deze vakanties ondernemen we allemaal leuke dingen!

T: 0114-850890
info@stichtingthuus.nl